13 Ocak 2015

2. Gebelik - 36. Hafta - Bebeğin Dönmesi için Öneriler


Günler hızla gelip geçerken bir bakmışım 36. haftaya gelmişim bile.
Bambina karnımda büyümeye, tekmeler atmaya, hıçkırmaya tam gaz devam ediyor :)
Çok hareketliydi hep, şimdi biraz yeri daraldı ama yine de olabildiğince aktif.
Başı sol tarafımda, sol göğsümün paralelinde, ayaklar ise sağ tarafta.
Dolayısıyla ne midemi ne de mesanemi rahatsız etmiyor.
Sağolsun hiç mide yanması ya da idrar problemi yaşamadım.

Ancak doğuma yaklaşırken Bambinoda yaşamadığım bir endişe başladı bende.
"E bu kız ne zaman dönecek?"
Bebeğin dönmesi bir anlık iş aslında, kafayı 90 derece aşağı aldı mı oldu bitti ama henüz Bambina bunu yapmadı.
Nedense biraz endişelenmeye başladım son hafta içinde bu konuda.
"Ya dönmezse?" "Dönmediği için sezeryan olmak istemiyorum" gibi hikayeler ve varsayımlar içimde konuşup duruyorlar.

Geçtiğimiz Pazar günü doğuruyorum sandım a dostlar.
Karnımda bir gerginlik, bir tuhaflık.
Bebeğin aşırı hareketlenmesi, bir türlü rahat edememem.
Akşama doğru başlayan bu durum gece saat 9'dan sonra daha da arttı.
Huzursuzlandım.
Ortada ne hastane çantası var, ne bebeğin eşyaları hazır, ne ben hazırım, ne de doktorun cep numarası var (Aslında varmış da ben yok diye biliyormuşum!)
Hele bir de kojonun hamilelik sürecim boyunca verdiği desteğin (!) (Sitemkarım, evet, detaya şimdi girmeyeceğim!) bir uzantısı olarak "Bu halinle yarın işe mi gideceksin şimdi?" diyerek kel alaka bir yerden konuya yaklaşması bende moral falan bırakmadı.

Aklıma bebeğin dönmek istiyor olabileceği geldi.
Bambinanın dönmesi için karnımın alt kısmını rahatlatmam ve ona yer açmam gerektiğini fark ettim.
Başladım aklıma gelen hareketleri yapmaya.
İlk başta bildiğimiz köpek pozisyonunda, ön tarafa yastıkları koyup kollarımı üstüne dayayarak 15-20 dk kaldım.
Şuna benzer bir pozisyon bahsettiğim:

 Baktım çok çok fayda etmedi, başka birşey denemeye karar verdim.
Spinning babies sitesinde dönmeyen bebeğin dönebilmesi için önerilen tekniklerden birini yaptım.
Bu pozisyonda sedece 3 nefes boyunca kalınıyor, yani yaklaşık 30 saniye.
Amaç rahmi rahatlatmak ve bebeğin rahat hareket edebilmesi için alan yaratmak.
Bu hareketler normalde düzenli yapılması önerilen hareketler.
Spinnig babies sitesinde başka teknikler de var.

Onun dışında bebeğin dönmesine yardımcı olması için
- Akupunkturdan, 
- Kayropraktiklerden (Webster tekniği - buradaki videoyu izleyebilirsiniz),
- Homeopatiden (Genelde Pulsatilla öneriliyor ama mutlaka uzmanına danışıp kullanmalı)
faydalanılması mümkün.

Bu sitede de, diğer pek çok sitede önerilen tekniklerden bazılarını görebilirsiniz.

Bebeğin dönmesi için:

- Bebeğe müzik dinletilebilir
- Göbeğe fener tutulabilir - Işığa doğru ilerlemesi sağlanabilir, bunun için feneri göbeğin altına doğru tutmak gerekiyor
- Bebekle konuşulabilir - Bunu yaparken kafasını ve vücudunu aşağı doğru ilerletecek şekilde yumuşakça masaj yapılabilir
- Yüzmeye gidilebilir - Suyun rahatlatıcı özelliği hem anne hem bebek için iyi gelecektir
- İmgeleme yapılabilir - Bebeğin kolayca döndüğü imgelemesi yapılır
- Doktor müdahalesi talep edilebilir (Son adım olarak da sezaryen)

Gece 12'ye kadar egzersiz yaptıktan sonra yoruldum ve uykum gelince uyumaya çalıştım.
Bambinanın kafası yaklaşık 30 derece aşağı indi, ayaklar biraz yukarı çıktı.
Ama sol tarafıma dönüp yatınca tekrar eski pozisyonuna döndü.
Sabah kalktığımda başı yine sol tarafımda, ayakları yere paralel şekilde sağ tarafımdaydı :)

Demek ki henüz zamanı gelmemiş, yan gelip yatmaya devam etmek istiyor bir süre daha :))))

Dün akşam gece geç saatte yatmama rağmen deliksiz uyumuşum, sabah kalktığımda rahat ve iyi hissediyordum.

Kafamdaki varsayım ve hikayeleri durdursam iyi olacak!

Kafamdaki diğer bir varsayım da ikinci bebeklerin erken geldiği söylemleri.
Bunu söyleyen çok kişi oldu çevremde.
Henüz doğum iznine ayrılmadım, gelecek hafta ayrılacağım inşallah.
Ama dediğim gibi ne çantası, ne eşyaları, ne yatağı.. Hiç bir şey tam olarak hazır değil.

Bir de benim yapmak istediklerim var doğumdan önce: Yalnız sinemaya gitmek, kitapçılarda dolaşmak, indirimde mağaza mağaza bakınmak (çok da hevesli değilim, sadece nefsimi tatmin etmek niyetindeyim :P ), arkadaşlarımla görüşmek, becerebilirsem bir arkadaşım için bitiremesem de bir işe başlamak, ufak tefek işleri halletmek, annemle kız kıza kahve içmek... Görüldüğü gibi bunların içinde Bambino ile birşeyler yapmak yok. Onunla nasılsa bol bol görüşeceğim, evde lohusa modunda :P

Umarım herşey yolunda ve kolaylık içinde gider.
Kafamdaki varsayımları susturmaya niyet ediyorum.
Papancha'lara * ölüm :)

* Papancha, Pali dilinde varsayım anlamına gelmektedir. Gerçeğin soslanması, baharatlanması ve olduğu halinden uzaklaştırılması için kullanılan bir terminolojidir.

Fotolar buradan, buradan, buradan

14 yorum:

  1. ay ben neyi kaçırmışım ya Hu! hayırla, sağlıklai kolaylıkla gelsin bebecik.. İnşaallah her şey çok iyi gider ve mükemmel bir kavuşma olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Mümine, çok bir şey kaçırmadın merak etme, herşey yakında başlayacak asıl :))
      Güzel dileklerine çok teşekkürler, sevgiler :)

      Sil
  2. Aaa ben de kaçırmışım.Tebrik ederim neredeyse hayırlı olsun diyecekmişim :))İkincilerin erken gelmesi diye bir olay var galiba.Zira bizimki beklenenden 16 gün önce geldi.Çantayı hazırlamak gece yapılan doğumlarda rahatlık oluyormuş bunu gördüm.Gezmeye hevesli olmasan bile gez derim çünkü evde kalıp hep aynı şeyleri yapınca ve bebeği bırakıp gidebilecek kimsen olmayınca gezmek ihtiyaç haline gelebiliyor(kendimden biliyorum).Ama,o mis kokulu,minik elli,gözleri gülen bebiş herşeye değer.Sağlıkla dünyaya gelsin inşallah.Bambinoyu öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hümeyracım, verdiğin öneri ve tüyolar için çok teşekkürler :)
      Aynı şehirde olsaydık birlikte büyütürdük bebekleri, destek almak ve vermek önemli ilk zamanlarda.
      Biz de sizleri öpüyoruz :)

      Sil
  3. Merhaba bebeğiniz döndümü normal doğum yapabildinizmi merak ettim bende aynı durumdayimda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Evet bebek döndü ve normal doğum yaptım, buradan okuyabilirsiniz: http://bendenvebizden.blogspot.com.tr/2015/02/2-gebelik-dogum-hikayemiz.html

      Size de kolay ve sağlıklı bir doğum diliyorum, herşey gönülüzce olsun.
      Sevgiler :)

      Sil
  4. Bebeğiniz kaçıncı haftada döndü acaba ?? 38. Haftaya girdik ve hala dönmesini bekliyoruz bizde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sanirim 38-39. haftalarda donmustu, ne ara dondugunu hic anlamamistim, doktor kontrolunde tesadufen ortaya cikmisti. Stres yapmayin ama takipte olun, kolay ve saglikli bir dogum diliyorum. Sevgiler :)

      Sil
    2. Sağolun :) peki bu egzersizlere sürekli devam ettiniz mi ?

      Sil
  5. Bende 38. Haftaya girdim Dr. Ters sezeryan yapalım dedi çok korkuyorum ilk normaldi ne yapicam bu bebeği döndürmek için???😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Oncelikle sakin olun, elinizden geleni yapin ama onemli olan sizin ve bebeginizin sagligi. Buradaki egzersizleri yapin, dr unuzla iletisim halinde olun, bebeginizle konusun ve imajinasyon yapin. Ama panik olmayin, hersey en hayirli sekilde olacak inanin.
      Sevgiler!

      Sil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com